Blekinge

Fina Tjärö där vi slog upp våra tält för natten.
Sara vid Järnavik innan vi gav oss iväg med kajakerna.
Packning och fix inför vår kajak tur.
Turism klassen redo för en härlig dag med klättring och firning.

Sista resan med hela Turismklassen gjordes till Blekinge. F örsta dagen gav vi oss iväg med kajakerna ut till havs och närmare bestämt Tjärö. Väl på plats slog vi upp våra tältkåtor och tog fram vårt stormkök för att laga middag till en fin solnedgång. Dagen efter fortsatte vi vår tur runt fina öar innan vi satte kurs tillbaka mot Järnavik och vandrarhemmet där vi skulle spendera resten av veckan. Dag tre började med en efterlängtad sovmorgon innan det var dags att bege sig till klippblocken för en dag med klättring, firning och SRT som är en speciell teknik av klättring. För att vara första gången för mig att klättra så gick det faktiskt riktigt bra trots höjdskräcken. Sista dagen innan hemfärd tillbaka mot skolan ägnade vi åt olika tävlingar, kort och gott hade vi deltävlingar som Amacing Race och Hells Kitchen.

Det har varit en mycket trevlig och rolig vecka i Blekinge med klassen och på kvällarna var vi lediga och kunde göra egna gemensamma aktiviteter som att spela kubb, kort, paddla eller bara sola och bada. En riktigt bra resa såhär på slutet av terminen innan vi alla ger oss iväg på olika äventyr. Finns så mycket och så många jag kommer att sakna!