Till toner av forever young

Jako, Lucas, Olivia, Kristina och Sara bjuder på glada miner.

Glada skratt, fina vänner och trevliga utmärkelser. Bland grönska, färggladda vimplar och med gott tilltugg hade vi en mysig (sista) gemensam klassfest med djurtema i fokus. Det bjöds på kladdkaka, chips och bål till toner av fin musik (forever young) och oändliga minnen. Jannike och Katarina som var hjärnorna bakom festen hade skrivit några fina rader om varje person och gav oss alla varsin utmärkelse. Det var allt ifrån klassens tinderella till klassens scout, jag själv fick titeln klassens revolt!

Imorgon väntar en gemensam avslutningsfest med hela skolan med aktiviteter, middag och fin musik. På Fredag är det sen sista tiden med klassen och alla vänner här på skolan innan vi kramas hejdå och åker åt olika håll. för min del åker jag tillbaka till Gamleby (Västervik) för att jobba innan det är dags för Bråvalla och sedan Tanzania och Kebnekaise. Det kommer att bli en superfin sommar!

Vad ska ni göra i sommar? Jobb, resa, ledig?

Över en bit mat

Haft en fin helg som började med utgång och massvis av dans ihop med Emelie innan det dagen efter var dags för knytkalas ute i solen med god mat. Alla bidrog med mat eller efterätt och vi hade en mycket fin eftermiddag tillsammans med käk och trevligt sällskap, all cred till Hugo som tog initiativ och fixade alltihop. Framåt kvällen åkte vi in några till Växjö för bowling innan vi avslutade kvällen med goda drinkar på Bishops Arms. På Söndagsmorgonen gjorde vi pannkakor och drog sedan iväg till en sjö för mysig picnick och fina samtal. Att bara få yttra sig om saker och ting och vara med fantastiska vänner in i det sista är guldvärt!

Har haft en toppen sista helg med fina vänner, kunde inte bett om ett bättre avslut. Nu är det bara ynka fem dagar kvar innan jag flyttar hem igen och lämnar Grimslöv bakom mig. Som jag skrivit tidigare är det blandade känslor men känner ändå att jag är klar med skolan här och redo för ett nytt kapitel!

Kreativiteten flödar

Idag har det varit en produktiv dag med alltifrån planering inför morgondagens aktiviteter, jakt efter praktikplats och uppdatering av CV. Någonstans mitt i stressen och allt arbete fick jag även inspiration till att börja skriva igen. Har alltid tyckt om att skriva och få ner mina tankar på ett papper, det är som en fin tillflyktväg när alla funderingar livligt svävar omkring. Lika bra att ta vara på de få dagar som är kvar nu och skriva ner allt som kommer i min väg.

Är ni sugna på att läsa något som jag skrivit så är jag öppen för att dela med mig.

Planerna inför helgen är utgång med Emelie då vi inte varit ute i Växjö tillsammans under vår tid här. Kommer bli en kväll fylld med skratt och förbannat mycket DANS! På Lördag står knytkalas på schemat med elever från skolan. Ska bli kul att träffas och göra något tillsammans innan vi allihopa börjar nya äventyr. På Söndag har jag inga speciella planer men blir kanske att börja packa lite inför hemflytt. Usch.. känns jobbigt att tänka på att det bara är två helger kvar innan man lämnar Grimslöv och beger sig hemåt igen. Det känns dock skönt att veta att det dröjer ynka två månader tills jag åker till Tanzania med ett fint gäng, kommer bli en resa utöver det vanliga!

Blekinge

Fina Tjärö där vi slog upp våra tält för natten.
Sara vid Järnavik innan vi gav oss iväg med kajakerna.
Packning och fix inför vår kajak tur.
Turism klassen redo för en härlig dag med klättring och firning.

Sista resan med hela Turismklassen gjordes till Blekinge. F örsta dagen gav vi oss iväg med kajakerna ut till havs och närmare bestämt Tjärö. Väl på plats slog vi upp våra tältkåtor och tog fram vårt stormkök för att laga middag till en fin solnedgång. Dagen efter fortsatte vi vår tur runt fina öar innan vi satte kurs tillbaka mot Järnavik och vandrarhemmet där vi skulle spendera resten av veckan. Dag tre började med en efterlängtad sovmorgon innan det var dags att bege sig till klippblocken för en dag med klättring, firning och SRT som är en speciell teknik av klättring. För att vara första gången för mig att klättra så gick det faktiskt riktigt bra trots höjdskräcken. Sista dagen innan hemfärd tillbaka mot skolan ägnade vi åt olika tävlingar, kort och gott hade vi deltävlingar som Amacing Race och Hells Kitchen.

Det har varit en mycket trevlig och rolig vecka i Blekinge med klassen och på kvällarna var vi lediga och kunde göra egna gemensamma aktiviteter som att spela kubb, kort, paddla eller bara sola och bada. En riktigt bra resa såhär på slutet av terminen innan vi alla ger oss iväg på olika äventyr. Finns så mycket och så många jag kommer att sakna!